Reklamační řád MK Computer spol. s r. o.
Lidická 77, 370 01 České Budějovice
1. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád byl zpracován dle Obchodního zákoníku č. 513/91 Sb. a Občanského zákoníku č. 40/64 Sb. se všemi příslušnými novelami a dle Zákona na ochranu spotřebitele č. 643/92 Sb. a vztahuje se na zboží, jež bylo zakoupeno u společnosti MK Computer a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Reklamace musí být vždy uplatněna na středisku MK Computer, kde bylo zboží zakoupeno pokud není stanoveno jinak.
Ke každému zboží zakoupenému u společnosti MK Computer je přiložen daňový doklad a dodací a záruční list se sériovým číslem výrobku a vyznačenou záruční dobou v měsících. Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje odběratel podpisem dodacího listu. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá dopravce.
Pokud odběratel zjistí jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem a skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství nebo sériovém čísle) nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný dodací list se sériovými čísly výrobků, je povinen zaslat ihned (nejpozději do 72 hodin) prokazatelným způsobem písemně zprávu adresovanou MK Computer na jméno obchodníka, který vyhotovil daňový doklad. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější případná reklamace nebude uznána.
2. Záruční podmínky
a. Doba záruky začíná dnem vystavení dodacího a záručního listu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny zboží se záruční doba neprodlužuje. Odběratel dostane nový doklad, kde bude uvedeno nové i původní výrobní číslo. Další případné reklamace bude uplatňovat na základě tohoto dokladu.
b. Na vybrané součásti věci je z důvodu kratší životnosti součástí poskytována záruční doba 12 měsíců od zakoupení výrobku (dle § 616 zákona č. 40/64 Sb.).
c. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součástí věc, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z kupní ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
d. Odběratel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu servisního oddělení nebo určeného servisního střediska. Zboží musí být v původním obalu v úplném stavu včetně příruček, dokladů, kabelů, disket a ostatního příslušenství. V případě dodání tiskáren, monitorů, scannerů a UPS zdrojů v neoriginálním obalu a při nutnosti zaslání tohoto zboží zpět zákazníkovi přepravní službou se účtuje poplatek za balné a náhradní obal 200,-Kč. Ke každé položce musí být připojena kopie dodacího listu, přesný popis závady, konfigurace a četnost výskytu. Pokud zásilka obsahuje více zboží na reklamaci, je nutné připojit celkový seznam reklamovaného zboží.
e. U počítačových sestav je odběratel povinen lokalizovat závadu tak, že uplatní reklamaci pouze na vadný díl počítače. Servisní oddělení po vyřízení reklamace vyzve odběratele k odběru zboží, případně jej zašle na náklady MK Computer odběrateli zpět.
f. Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
§ poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno zaznamenat do přepravního listu a řešit s dopravcem),
§ porušením ochranných pečetí, protiprachových pásků na HDD a garančních nálepek, pokud na výrobku jsou,
§ poškozením či odstraněním vlastního označení společnosti MK Computer, pokud se na výrobku nacházelo (komponenty z osobních počítačů apod.),
§ mechanickým poškozením, neodbornou instalací, zacházením či obsluhou,
§ pokud byly škody způsobeny počítačovými viry,
§ pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není odběratel schopen doložit legální způsob nabytí,- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry kancelářskému prostředí nebo parametrům,
§ zboží bylo poškozeno živly,
§ zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci,
§ zboží poškozené zapojením do sítě neodpovídající především ČSN 33 20 00, ČSN 33 21 30 a ČSN 33 21 80,
§ prováděním úprav na zařízení bez předchozího písemného svolení vedoucího servisního oddělení MK Computer,
§ v případě neoprávněné reklamace zboží odběratelem je dodavatel oprávněn účtovat odběrateli práci nutnou k otestování zboží v sazbě 200,- Kč za každou i započatou hodinu práce,
§ při dodání neúplných průvodních dokladů (dodací list atd.) je dodavatel oprávněn účtovat odběrateli poplatek 500,- Kč za dohledání těchto dokladů,
§ u odběratelem vybraných a nakoupených dílů nezaručujeme kompatibilitu a zboží zásadně z důvodu nekompatibility nevyměňujeme, zboží je možné před nákupem na požádání otestovat v servisní dílně společnosti MK Computer. (sazba 500,- Kč za hod.)
g. Společnost MK Computer si vyhrazuje právo nahradit vadné a neopravitelné zboží dodáním náhradního zboží se stejnými nebo srovnatelnými parametry. Společnost však s ohledem na technický vývoj a aktuální parametry zboží dodaného výrobcem neručí za to, že náhradní zboží bude identické se zbožím nahrazovaným.
h. Na prodávaný software je záruka stanovena výrobcem (týká se především čitelnosti médií).
i. Na spotřební materiál (barvící pásky, tryskové a tiskové hlavy, baterie apod.) je poskytována záruka 12 měsíců, ale až po posouzení intenzity a způsobu užívání a charakteru reklamované vady.
j. Na tiskové hlavy jehličkových tiskáren se vztahuje záruční lhůta v trvání 12-ti měsíců.
k. Na pozáruční opravy je poskytována záruka 3 měsíce a to pouze na stejnou závadu, jež se projevila před opravou.
l. Před předáním počítače nebo jakéhokoliv média s nahraným software na servisní oddělení MK Computer si zálohujte data. Za případnou ztrátu nebo poškození dat nenese MK Computer odpovědnost!
m. V případě mimozáruční opravy má společnost MK Computer právo na náhradu i vzniklých servisních nákladů spojených s manipulací a diagnostikováním závady i když se později ukáže, že by oprava závady byla nerentabilní nebo neopravitelná (sazba 100,- Kč za hod.).
3. Postup reklamace a speciální podmínky pro vybrané komodity
Reklamace tiskáren Hewlett Packard, EPSON, CANON, OKI
Inkoustové a jehličkové tiskárny lze přijmout do záruční opravy pouze při používání originální cartridge a barvící pásky stanovených výrobcem (vždy specifikováno v manuálu tiskárny). Pokud nejsou používány cartridge nebo barvící pásky stanovené výrobcem, není možné uplatňovat reklamaci jako záruční. Tiskárny lze přijmout do záruční opravy pouze v originálním obalu (viz bod 2b Reklamačního řádu).
Notebooky ACER
V souladu s podmínkami distributora výrobků ACER a v zájmu urychlení vyřízení reklamace Vás žádáme o doručení reklamovaného zboží přímo na adresu autorizovaného servisního střediska pro výrobky ACER servisní středisko Brno. Při žádosti o záruční servis je nutné se prokázat dokladem o nákupu zařízení od prodejce ACER s uvedeným výrobním číslem a datem nákupu produktu. V opačném případě může poskytovatel servisu ACER považovat servisní požadavek za mimozáruční službu, která je hrazena žadatelem.
Pevné disky (všeobecně)
Jestliže odběratel uplatňuje záruční opravu, nesmí být u pevných disků porušena protiprachová izolační páska, sériové číslo ani čárový kód a zboží musí být dodáno v antistatickém a mechanicky odolném obalu (viz bod 2e Reklamačního řádu). Při nesplnění těchto podmínek nebude reklamace uznána jako záruční!
Monitory (všeobecně)
Pokud obrazovka monitoru je poškozena nadměrným a nesprávným používáním (na stínítku je viditelný „vypálený“ obrazec od dlouhodobého zobrazení neměnícího se obrazu) nelze na tuto závadu uplatnit záruku (viz. bod 2e Reklamačního řádu). Monitory musí být při reklamaci v kompletním stavu a v originálním obalu (viz. bod 2b Reklamačního řádu).
Monitory LCD
Obrazovka monitoru LCD je považována za vadnou, jestliže jsou na ní patrné světlé body a to více než 3 náhodné body nebo 1 zelený bod nebo 2 dvoubody, nebo jestliže jsou na obrazovce monitoru tmavé body a to více než 7 náhodných nebo 2 dvoubody nebo 1 trojbod, a nebo jestliže celkový počet „vypálených“ světlých a tmavých bodů přesáhne 7. Monitory musí být při reklamaci v kompletním stavu a v originálním obalu (viz. bod 2b Reklamačního řádu).
4. Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti 1. 1. 2003. pro zboží nově dovezené nebo vyrobené po tomto datu. Ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti při vyřizování reklamací a záruce zboží. Společnost MK Computer si vyhrazuje právo změny tohoto Reklamačního řádu.